Psychodiagnostika a AC

Vhled do nitra, který vám pomůže ke správnému rozhodnutí při výběru kandidátů

Hoganovy

metody

Assessment

centrum

Další

metody

Psychodiagnostika je nedílnou součástí našich procesů od roku 1992. Používáme ji  v rámci výběrových řízení včetně assessment center, při koučinku či například v rámci plánování osobnostní rozvoje nejen manažerů.  Psychodiagnostika je pro nás především nástrojem, který objektivizuje naše výstupy např. z pohovoru. Přestože je většina metod  dnes dostupných v on-line podobě, vždy se s testovaným potkáváme následně i osobně, kde probíhá interpretace výsledků.

Psychodiagnostika vám nabídne nezávislý pohled a pomůže při rozhodování například když:

  • Hledáte manažera do méně stabilního kolektivu nebo pro krizové řízení
  • Hledáte kandidáta na zodpovědnou či úzce specializovanou pozici
  • Chcete udělat maximum pro finální dobré rozhodnutí o výběru pracovníků
  • Nejste si jisti, zdali kandidát, který splňuje kvalifikační předpoklady, je skutečně tím pravým

Psychodiagnostiku nabízíme buď jako součást spolupráce při výběru pracovníků nebo jako doplněk assesment centra, případně i jako samostatnou službu.

HOGANOVY METODY

Od roku 2013 jsme certifikovaným partnerem a poskytovatelem pro Hoganovy metody.

Hoganovy metody jsou mezinárodně respektovaná a úspěšná metoda, která zkoumá sedm základních faktorů kandidátů: stabilitu, sebeprosazení, sociabilitu, kooperativnost, systematičnost, zvídavost, učenlivost. Naši zkušení experti poznatky získané touto metodou vyhodnotí a na základě výsledků poskytnou zpětnou vazbu zadavateli i testovanému.

Druhy dotazníků:

  1. Hoganův osobnostní dotazník (HPI) – odpovídá na otázky, jakým způsobem kandidát přistupuje k práci, kde jsou jeho silné stránky a možné rozvojové oblasti, na jaké schopnosti se v práci kandidát spoléhá.
  2. Hoganův rozvojový dotazník (HDS) – popisuje tendence kandidátova jednání, které se mohou projevit např. ve stresových situacích a vysokého zatížení, a které mohou bránit úspěšnému dosahování cílů či poškozovat vztahy mezi lidmi. Naznačí, jak se lépe připravit na řešení stresových situací.
  3. Inventář motivů, hodnot a prefrencí (MVPI) – odpovídá na otázku co kandidáta motivuje a pohání vpřed, proč jedná jak jedná.

Výhody metody:

  • relialibilta dotazníku
  • adaptace metody na české prostředí
  • dostupnost globální i české normy
  • online dostupnost
  • časová nenáročnost (cca 30 min. á dotazník)

ASSESSMENT CENTRUM

Assessment centrum je osvědčená komplexní metoda, jak odpovědně vybírat pracovníky z více kandidátů nebo jak posuzovat potenciál zaměstnanců. Hlavními zásadami je uplatnění nezávislého hodnocení více osobami, využití psychodiagnostických nástrojů, případových studií a in- i outdoorových aktivit.

Assessment centrum organizujeme jak při náboru nových pracovníků, tak například i při restrukturalizaci firmy nebo fúzích.

Metodu známe velmi důvěrně a víme, čeho se vyvarovat, aby byl výsledek přínosem pro vaše rozhodování. Assessment centrum pro vás zajistíme na klíč celé: od úvodní analýzy potřeb přes organizaci vlastního Assessment centra až po vypracování závěrečné zprávy a interpretaci výsledků, včetně zpětné vazby účastníkům.

DALŠÍ METODY

Nejčastěji používáme Hoganovy metody, ale podle situace a individuálních potřeb klienta dokážeme v procesu pracovat i s dalšími vybranými metodami.

Potřebujete poradit?

Máme 25+ let zkušeností a rádi vám pomůžeme.