Psychodiagnostika a AC
Vhled do nitra, který vám pomůže ke správnému rozhodnutí při výběru kandidátů
Hoganovy
metody
Assessment
centrum
Další
metody
Psychodiagnostika je nedílnou součástí našich procesů od roku 1992. Používáme ji v rámci výběrových řízení včetně assessment center, při koučinku či například v rámci plánování osobnostní rozvoje nejen manažerů. Psychodiagnostika je pro nás především nástrojem, který objektivizuje naše výstupy např. z pohovoru. Přestože je většina metod dnes dostupných v on-line podobě, vždy se s testovaným potkáváme následně i osobně, kde probíhá interpretace výsledků.
Psychodiagnostika vám nabídne nezávislý pohled a pomůže při rozhodování například když:
- Hledáte manažera do méně stabilního kolektivu nebo pro krizové řízení
- Hledáte kandidáta na zodpovědnou či úzce specializovanou pozici
- Chcete udělat maximum pro finální dobré rozhodnutí o výběru pracovníků
- Nejste si jisti, zdali kandidát, který splňuje kvalifikační předpoklady, je skutečně tím pravým
Psychodiagnostiku nabízíme buď jako součást spolupráce při výběru pracovníků nebo jako doplněk assesment centra, případně i jako samostatnou službu.
HOGANOVY METODY
Od roku 2013 jsme certifikovaným partnerem a poskytovatelem pro Hoganovy metody.
Hoganovy metody jsou mezinárodně respektovaná a úspěšná metoda, která zkoumá sedm základních faktorů kandidátů: stabilitu, sebeprosazení, sociabilitu, kooperativnost, systematičnost, zvídavost, učenlivost. Naši zkušení experti poznatky získané touto metodou vyhodnotí a na základě výsledků poskytnou zpětnou vazbu zadavateli i testovanému.
Druhy dotazníků:
- Hoganův osobnostní dotazník (HPI) – odpovídá na otázky, jakým způsobem kandidát přistupuje k práci, kde jsou jeho silné stránky a možné rozvojové oblasti, na jaké schopnosti se v práci kandidát spoléhá.
- Hoganův rozvojový dotazník (HDS) – popisuje tendence kandidátova jednání, které se mohou projevit např. ve stresových situacích a vysokého zatížení, a které mohou bránit úspěšnému dosahování cílů či poškozovat vztahy mezi lidmi. Naznačí, jak se lépe připravit na řešení stresových situací.
- Inventář motivů, hodnot a prefrencí (MVPI) – odpovídá na otázku co kandidáta motivuje a pohání vpřed, proč jedná jak jedná.
Výhody metody:
- relialibilta dotazníku
- adaptace metody na české prostředí
- dostupnost globální i české normy
- online dostupnost
- časová nenáročnost (cca 30 min. á dotazník)
ASSESSMENT CENTRUM
Assessment centrum je osvědčená komplexní metoda, jak odpovědně vybírat pracovníky z více kandidátů nebo jak posuzovat potenciál zaměstnanců. Hlavními zásadami je uplatnění nezávislého hodnocení více osobami, využití psychodiagnostických nástrojů, případových studií a in- i outdoorových aktivit.
Assessment centrum organizujeme jak při náboru nových pracovníků, tak například i při restrukturalizaci firmy nebo fúzích.
Metodu známe velmi důvěrně a víme, čeho se vyvarovat, aby byl výsledek přínosem pro vaše rozhodování. Assessment centrum pro vás zajistíme na klíč celé: od úvodní analýzy potřeb přes organizaci vlastního Assessment centra až po vypracování závěrečné zprávy a interpretaci výsledků, včetně zpětné vazby účastníkům.
DALŠÍ METODY
Nejčastěji používáme Hoganovy metody, ale podle situace a individuálních potřeb klienta dokážeme v procesu pracovat i s dalšími vybranými metodami.